Ich liebe die Chat Funktionen vieler Firmen, sie geben mir die Möglichkeit schnell, unkompliziert und ausserhalb der Bürozeiten Fragen zu klären. Fragen, welche mir die Informationen auf den Seiten nicht geben (können).

Heute hatte ich Kontakt mit Samsung weil ein Raum Lautsprecher (Modell R1) sich nicht per Wi-Fi ansprechen liess.
Die Dokumentation sagt der Lautsprecher kann Wi-Fi und Bluetooth. Im Handbuch ist nur Bluetooth beschrieben.

Dann habe ich Glück und ein Chat Fenster geht auf. Hier die Kommunikation:

Chat InformationYou are now chatting with 'Vivian'. The reference number for this chat is 4372665245.

Vivian: Hi, thanks for reaching out to Samsung pre-sales support. We appreciate your interest in Samsung products. How may I assist you today?
Visitor: Hi Vivian, how can I connect a R1 Speaker to a Wi-Fi network. I cannot find anything in the manual.
Vivian: Let me see what I can do to assist you.
Visitor: Thank you.
Vivian: Just to confirm, was the speaker purchased in Switzerland?
Visitor: yes.
Vivian: Thanks for the information.
Vivian: You have reached the chat support for US products. Our expertise is limited only to the products sold in the US. However, I will see if I can get you the appropriate contact information for further assistance.
Vivian: http://www.samsung.com/ch/info/contactus/
Vivian: Is the above link accessible?
Visitor: it is, unfortunately only on business hours, on which I work. It would be great to figure out, whether the R1 is capable of Wi-Fi or just Bluetooth? I assume, the product in US has similar specifications.
Vivian: I completely understand your concern.
Visitor: I only need a YES or NO for Wi-Fi.
Vivian: However, our expertise is limited to products sold within US.
Vivian: The specification and features differ with country.
Vivian: You can check with the Switzerland support.
Vivian: Thanks for chatting with Samsung Support. If you have a minute, please click on the blue “X close” button to receive the transcript of your chat and fill out a brief survey to help us serve you better.
Follow Samsung Service on Facebook, Twitter and YouTube.
Chat InformationChat session has been terminated by the Samsung Agent.

Der Lautsprecher ist ja ein Consumer Produkt, der angegebene Link zeigt auf eine deutschsprachige Samsung Seite mit Chat Funktion - juhu!
Die chatten nur von Mo-Fr von 08:00-17:30 aber nicht abends.

Schade dass mir der internationale Chat nicht helfen darf (Vermutung). Sonst wäre der Support bestens.